.....................

¤.:`·.¸¸.·´............†`·.¸¸.·´:.¤

.....................

¤.:`·.¸¸.·´............†`·.¸¸.·´:.¤

یه مصاحبه

     

فعلا نمی خواهم ازدواج کنم!

 

همسر آینده ام باید

 

       آشپز خوبی باشد!

 

     fereydoon....u r one....exceptional.....

 فری متولد چه سالی هستی؟
من در 26 اوریل 1979 به دنیا آمدم.

می دانی متولد اردیبهشت چه خوصوصیاتی دارند؟

اره انها خیلی مهربون  پول دوست و خجالتی هستند.

چقدر به این خصوصیات شبیه هستی؟

زیاد من همه اینها هستم.

در کدام شهر به دنیا امدی؟
رایدیک این شهر در شمال آلمان قرار دارد . هوای سردی هم دارد.

چی شد رفتی دنبال فوتبال؟
وقتی بچه بودم خیلی شیطون بودم . اصلا آروم نبودم واسه همین پدرم گفت برو دنبال ورزش . من هم فوتبال را انتخاب کردم چون قشنگ بود.

پس خانواده ات با فوتبالیست شدنت مخالف نبودن؟
نه پدرم  خودش کشتی می گرفت حتی می خواست بره المپیک اما تو لحظه آخر اسمش خط  خورد مادرم هم ورزش  دوست داره اونها خیلی تشویقم کردن.

چرا مثل پدرت کشتی گیر نشدی؟
خب کشتی ورزش سختی است آدم زود خسته می شه فوتبال برای من یه خورده راحت تره . دلم می خواست یک روز بیام ایران و در اینجا فوتبال بازی کنم.

اما هنوز خیلی ها انگیزه اصلی را برای آمدنت به ایران نمی دانند؟

انگیزه……… اها من انگیزه نداشتم . من فقط دوست داشتم بیایم ایران . سرزمینی که مال پدرم بود ولی تا به حال نیامده بودم . فهمیدی؟
آره عکس العمل دوستانت درباره این تصمیم چه بود؟
آنها خوشحال نبودند . می گفتند نرو. اونجا پر از درگیری است خطر دارد ولی من گفتم می روم.

خودت نگران نبودی؟
بودم خیلی زیاد . با اینکه ایران را دوست داشتم اما خیلی از آمدنم به ایران می ترسیدم . می فهمی چی می گم؟؟ گفتم من نمی دانم ایران کجاست چه شکلی است اما وقتی پدر و پسر عمو هایم گفتند ایران خوب است و مردم تو را دوست دارند امدم و حالا دیدم آنها راست می گفتند ایران خیلی خوبه!!!
مادرت مخالفت نکرد؟
ا
صلا اون به من می گفت فری برو. مردم ایران خیلی  خوبند این برای خودم هم عجیب بود.

حالا از اینکه به ایران اومدی پشیمان نیستی؟

نه من پشیمان نیستم خوشحال هستم ایران زیباست و مردمش هم مهربانند  اون ها مرا دوست دارند و به من گل می دهند.

وقتی در آلمان هستی بازی های  داخلی ایران را نگاه می کنی؟
نه ماهواره (ایران) ندارم . برای همین دنبال نمی کنم.

وقتی در اردوی تیم ملی هستی بیشتر با کی هم اتاقی ؟

با وحید مهدی محرم و نصرتی چون انها هم آلمانی بلدند و هم ایرانی . می روم اتاقشان فارسی می گیم می خندیم و اذیت می کنیم.

رابطه ات با بچه های دیگه چطوره؟
خوبه خیلی خوبه اونها می فهمند من  چی می گم من هم همینطور.

بچه های تیم اذیتت نمی کنند؟
اذیت نه ولی به حرفام می خندند.

این موضوع تو رو ناراحت نمی کنه؟

ناراحت نه من هم می خندم .

از اینکه جام جهانی در المان برگزار می شه چه احساسی داری؟
خیلی احساس خوبی دارم واسه  اینکه در المان هست اونجا همه برای اومدن جام جهانی به آلمان خوشحالند و من برای امدن ایران به جام جهانی خوشحالم.

فکر می کنی ایران بتواند به مرحله بعد صعود کند؟

خب اره اگر بخواهیم و خوب باشیم ولی کارمان زیاد راحت نیست .تیم های جام جهانی همه خوبند و ما باید بهتر باشیم.

بگذریم فریدون نمی خواهی ازدواج کنی؟
نه!

نه!؟ چرا؟
خب نفهمیدم سوال اول چی بود.

یعنی تو نمی خواهی از تنهایی بیرون بیای و با فرد مورد علاقه ات عروسی کنی؟
عروسی. اها........ نه من الان تنهام خیلی راحتم مشکل ندارم. اصلا این طوری بهتره می فهمی؟

اره ولی بالاخره که باید ازدواج کنی ؟

بالاخره آره ولی الان نه!
دوست داری همسر اینده ات ایرانی باشد یه المانی؟
ف
کر نکردم . زن ایرانی خوب است آلمانی هم همینطور . نمی دانم بعدا می گویم.

دوست داری همسر آینده ات چه خصوصیاتی داشته باشه؟

خب مهربون باشه . خوشگل باشه و غذا خیلی خوب درست بپزه.

این طوری که معلومه خیلی شکمویی؟
اره من شکموام. پدرم همیشه به من می گوید.

تا به حال غذاهای ایرانی خوردی؟
زیاد. مادرم همیشه غذاهای ایرانی برای من و پدرم می پزه . چون خیلی خوشمزه است.

کدام غذاها را بیشتر دوست داری؟
لوبیا پلو. ته چین و قورمه سبزی را از همه بیشتر دوست دارم.

برنج هم می خوری؟
زیاد گاهی اوقات 4 و 5 بشقاب برنج می خورم.

چقدر با فرهنگ و سنت ایرانی آشنایی؟
زیاد اشنا نیستم ولی بین فرهنگ های ایرانی یک چیز را خیلی دوست دارم.

چه چیزی رو؟
اینکه آنها خانواده را خیلی دوست دارند و برای اونها خانواده خیلی ارزش داره. من هم با خانواده ام خیلی خوبم! هیچ کاری بدون اونها نمی کنم. عاشق پدر و مادرم هستم.

فری خیلی عجیب است خیلی  خانواده دوستی در این مورد شاید از ایرانی ها بیشتر ؟
عجیب نیست من مثل پدر و مادرم فکر می کنم ! اونها سالهاست که با هم زندگی می کنند و به من یاد داند که باید برای سالم موندن خانواده ات را دوست داشته باشی.

تا به حال شده زمانی که در المان هستی طبق رسوم ایرانی عید بگیرید یا مراسم این چنینی؟
زیاد همیشه موقع عید ایرانی ها از پدرم عیدی می گرفتم که خیلی برام لذتبخش بود.

تا به حال برای خودت تولد گرفتی؟
اره من همیشه تولد می گیرم.

بهترین کادویی که گرفتی چی بود؟
یک دوچرخه مشکی که پدرم در روز تولدم به من هدیه داد!
فری در این مدت زبانت بهتر شده خودت متوجه شدی؟
اره خیلی بهتر شدم . الان همه چیز رو تقریبا می فهمم و اگر دو نفر با هم فارسی حرف بزنند بلدم اما خودم سختم است کلمه بسازم.

خوندن فارسی را چطور بلدی؟
نه اصلا بلد نیستم.

تا به حال یک شعر فارسی را شنیدی؟
اره پدرم برایم از حافظ و سعدی شعر می خواند . پدرم خیلی اونها ر دوست دارد.

فیلم ایرانی چطور ؟ دیدی؟
خیلی کم. البته دو تا فیلم خنده دار دیدم که خیلی خندیدم ولی اسم اونها یادم نیست.

در ایران دوست داری به کجا سفر کنی؟
به دربند و شمال البته خودم تا به حال نرفتم عکس هایش را دیدم . خیلی قشنگ بود.

نظرت راجع به تهران چیه؟
خیلی شلوغ و پر سروصداست اما چون شهر پدرم است دوستش  دارم .

اگر قرار باشد از ایران چیزی برای دوستانت هدیه ببری چی را می بری؟
آفتاب رو این طوری المان هم گرم می شود. (با خنده)

آرزویی داری که تا به حال بهش نرسیده باشی؟
اره دوست داشتم برم سفر های طولانی و دور دنیا رو بگردم.

اگه فوتبالیست نمی شدی چه کاره می شدی؟
هنر پیشه . خیلی شغل قشنگیه.

دوست دارس تو چه باشگاهی بازی کنی؟
منچستر یونایتد.

فریدون فکر می کنی چرا اینقد مردم تو را دوست دارند؟

آخه من هم اونها رو دوست دارم شاید اینجوریه.

 

با تشکر از پرنیان!

 


 

فردا منتظر آپ من باشید+عکسای

 

مخصوص به مناسبت شروع

 

جام جهانی!!